Reklame for Alvor er et årligt velgørende projekt i den danske medie- og kommunikationsbranche, der i 2013 blev vundet af Psykiatrifonden. De havde taget initiativ til en informations- / debatkampagne om stoffer, hvor et brief blev sendt ud til diverse medie- og reklamebureauer, der skulle pitche tilbage med deres løsningsforslag. Den bedste løsning blev vundet af reklamebureauet AdPeople, som fik udarbejdet den originale kampagne og det visuelle udtryk.
Vi benyttede lejligheden til at afprøve værktøjer i servicedesign og oplevelsesøkonomi, fra teori til praksis på mit studie til e-koncept uddannelsen da brifet blev udsendt, hvor dette blev vores forslag.
Stoffer er i dag en del af de unges festkultur. Det er blevet let at få fat i og flere begynder at bevæge sig ud i at eksperimentere med det. Ofte fordi “alle andre gør det” eller fordi det fjerner lavt selvværd og man kan få lov til at føle sig vild. Mange unge ved alt for lidt om hvad de har med at gøre og kender derfor ikke konsekvenserne ved at tage stoffer.
Psykiatrifonden ønsker at udarbejde en kampagne der kan få flere unge til at søge efter viden om stoffer og få dem til at tænke sig om. Kampagnen skal informere, vække opsigt og nå ud til så mange unge som muligt.
En transportabel multi-touch on location skærm, inspireret fra Københavns Museum’s VÆGGEN til målgruppen på unge mellem 13-18 år i udskoling eller gymnasiet. Skærmen skulle fungere som primær kommunikationsplatform, med 6 pop up touchpoints:
Interaktionen på skærmen blev udarbejdet med afsæt i Service Design-thinking: user-centred, co-creative, sequencing, evidencing og holistic.
06/08/2013