Den Blå Planet

E-koncept for Den Blå Planet

Løsning
Interaktiv spilleskærm
Optimering af App til v. 2.0

Dato
2013

Udvikling og optimering af Den Blå Planets App til v. 2.0

denblåplanet-03

Udfordring

Den Blå Planet havde et ønske om at optimere deres eksisterende App, til v. 2.0. Et krav var at der skulle være en sammenhæng mellem læring og interaktion samt tænkes ud af boksen. App’en skulle berøre unge før, under og efter besøget i akvariet. Oplevelsen skulle være fysisk og digital på en innovativ måde.

Løsning

Optimering af Den Blå Planets app, med særligt fokus på børneafdelingen “Gå i dybden”. Løsningen blev udviklet i samarbejde 3. klasses børn fra Sct. Knuds skole i Aarhus C. Via fokusgrupper og brugervenlighedstests.

Ud fra børnenes meninger om Den Blå Planets nuværende app, samt idéer til nye tiltag, kom vi sammen frem til følgende løsning:

  • Guidet GPS oversigt – Et redesign af forsiden så der bliver mulighed for at få en guidet tur igennem akvariet via sin smartphone. Samtidig giver det et samlet overblik  over spillestederne  i akvariet.
  • Tamagochi – Nyt spil til “Gå i dybden”. Tamagochi der kan passes og plejes, også efter akvariet. Indeholder en daglig quiz med læring om havet.
  • Spilleskærm – Deltag i spillet og brug din smartphone som controller. Kæmp om førstepladsen med din tamagochi på storskærmen sammen med andre besøgende i akvariet. Vinderen får point til sin tamagochi og sit navn på highscorelisten.

denblåplanet-01

denblåplanet-02

 

denblåplanet-04

 

Tags: , , , ,